Σάββατο, 12 Μαΐου 2018

ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το 
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 
επισκέφθηκε το Σχολείο μας κάνοντας εκπαιδευτικά προγράμματα στους μαθητές που πήραν φέτος μέρος στο εκπ/κό πρόγραμμα "ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ".
Οι τάξεις Β΄, Γ΄ και Δ΄ασχολήθηκαν με τη δράση "ΠΛΑΝΟΔΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ".
Η Πλανόδια Βιβλιοθήκη του Δικτύου είναι μία εφήμερη βιβλιοθήκη, που στήθηκε μέσα σε μερικά λεπτά στο σχολείο μας.  Η πλανόδια Βιβλιοθήκη έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να επισκεφθούν τον συναρπαστικό κόσμο των βιβλίων και παράλληλα, συμμετέχοντας σε εκπαιδευτικά παιχνίδια, να μάθουν τα δικαιώματά τους καθώς και πώς να τα διεκδικούν.
Με αφορμή την Πλανόδια Βιβλιοθήκη τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βιβλία, διάβασαν και άκουσαν ιστορίες, έπαίξαν παιχνίδια καιπήραν μέρος σε ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες, που σκοπό είχαν να τα ψυχαγωγήσουν, διαπαιδαγωγήσουν αλλά και να τα ευαισθητοποιήσουν σε διάφορα θέματα και κυρίως στο ζήτημα της προάσπισης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Η δράση της Πλανόδιας Βιβλιοθήκης εντάσσεται στο πρόγραμμα “Child Protection Case Management for Refugee Children” που συγχρηματοδοτείται από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR).
Η Γ΄ΤΑΞΗ 


 
 ΑΠΟΚΤΗΣΑΜΕ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ (ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΗ)
 ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ, ΞΕΦΥΛΛΙΣΑΜΕ ΒΙΒΛΙΑ...
ΗΣΥΧΙΑ ... ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΨΑΞΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
  Η  ΗΡΩΙΔΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ "Η ΚΥΡΙΑ ΑΪΦΕΛ"
ΚΑΙ Η ΥΠΟΘΕΣΗ;
Ο 'Aιφελ είναι ένας μηχανικός ευτυχισμένος,
νέος, γοητευτικός κι ερωτευμένος.
Που για την Κάτια, την όμορφή του αγαπημένη,
το αδύνατον ξέρει να περιμένει.

Γιατί ακόμα κι όσοι εκεί δεν έχουν ζήσει
ξέρουν πως υπάρχουν
και γκρίζες μέρες στο Παρίσι...
 Στην ιστορία αυτή πρωταγωνιστές είναι ο μηχανικός Άιφελ και η σύζυγος του Κάτια που αγαπιούνται βαθιά και απολαμβάνουν την καθημερινότητά τους στην πόλη του έρωτα. Μια μέρα η Κάτια αρρωσταίνει και οι γιατροί σήκωσαν τα χέρια ψηλά. Μήπως όμως λίγος καθαρός αέρας θα την ωφελούσε; Ναι, αλλά είναι αδύνατον για την Κάτια να ταξιδέψει, ωστόσο δίνει μια ιδέα στον πολυμήχανο Άιφελ “Κι αν έφτιαχνες γραμμές ουράνιες για τρένα, να κάνουμε στα σύννεφα ταξίδια ονειρεμένα;”. Ευθύς, ο Άιφελ βρίσκει την έμπνευση του και μερόνυχτα ολόκληρα κλείνεται στο εργαστήριο του! Στόχος του; Να χτίσει έναν πύργο που η κορυφή του θα ακουμπά στα σύννεφα και από εκεί η πολύτιμη Κάτια του θα γίνει καλά δίχως να αποχωριστεί το αγαπημένο της Παρίσι!

 Ο ΑΪΦΕΛ , Η ΚΑΤΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΥΡΓΟΣ

 Και σε περίπτωση που αναρωτιέστε γιατί η Κυρία Άιφελ έγινε παιδικό βιβλίο αντί για ρομαντικό μυθιστόρημα – παρόλο που δεν μπορούμε να φανταστούμε αυτή την ιστορία δίχως την επιβλητική εικονογράφηση της – η Csil δίνει την καλύτερη εξήγηση ως προς το αν υπάρχει κάτι που επηρέασε ιδιαίτερα το σχεδιαστικό της στυλ: "Το κλειδί είναι να συνεχίσεις να βλέπεις τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός παιδιού".

 ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!! Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΛΗΣΗΣ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ! ΣΥΓΚΙΝΗΘΗΚΑΜΕ ΠΟΛΥ... ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ ΨΥΧΕΣ!!!
ΚΟΙΤΑΞΤΕ !!!!!!!!!! 
Η αγαπημένη της εικόνα από την Κυρία Άιφελ,  είναι η τελευταία του βιβλίου όπου η σκιά του Πύργου του Άιφελ σχηματίζει την αιώνια αγκαλιά του πρωταγωνιστικού ζευγαριού. 
 ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ... ΚΑΙ ΠΑΙΞΑΜΕ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ.
 


Η Β΄ΤΑΞΗ 

 
 Η Δ΄ΤΑΞΗ



Οι τάξεις Ε1΄ και Δ΄ασχολήθηκαν με τη δράση : 
«Πόσους ξένους μπορείς να μετρήσεις ανάμεσά μας;»

Το Πρόγραμμα είχε στόχο να προσφέρει στα παιδιά το βίωμα και την ανάλυση της Διαφορετικότητας μέσα από   δράσεις, πληροφόρηση, συμμετοχική παρατήρηση και παιχνίδια ρόλων. Διερεύνησαν με όλη την ομάδα πόσο διαφορετικά συναισθήματα γεννιόνται μέσα μας, ανάλογα με την ερμηνεία με την οποία αντιμετωπίζουμε ένα γεγονός της καθημερινής μας ζωής. Πάνω σε αυτή τη βάση τα παιδιά  συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι καταγραφής των συναισθημάτων τους, όπως είναι ο θυμός, ο φόβος, η απογοήτευση, η ενοχή, η αισιοδοξία, η αλληλεγγύη, το αίσθημα αδικίας, η διεκδίκηση, κλπ.

Από τη σταδιακή προσέγγιση και την ελεύθερη έκφραση του διαφορετικού τρόπου με τον οποίο κάθε παιδί έχει αντιμετωπίσει, νιώσει και διαχειριστεί ένα πρόβλημα, οδηγήθηκαν τα παιδιά να αναγνωρίσουν με φιλικό τρόπο τις έννοιες της διαφορετικής ταυτότητας, των «ξένων» στοιχείων που εμπεριέχονται στη ζωή μας, των διαφορετικών αξιών και των συναισθημάτων μέσα από τα οποία επικοινωνούμε.

Στη συνέχεια,  τα παιδιά  ταξίδεψαν από τον δικό τους μικρόκοσμο στον έξω κόσμο και στα όσα συμβαίνουν γύρω μας, κοντινά ή μακρινά. Χρησιμοποίησαν αποκόμματα από εφημερίδες και περιοδικά με μικρές ιστορίες και σύγχρονα θέματα Διαφορετικότητας. Σύγκριναν τα μικρά και τα μεγάλα προβλήματα και πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζονται για  να αντιληφθούν πόσες «ξένες» καταστάσεις μπορεί να μας αφορούν ή να μας αγγίζουν περισσότερο απ’ όσο νομίζαμε. Σχολιάστηκαν τα προβλήματα και τις λύσεις όπως παρουσιάζονται στον Τύπο. Φαντάστηκαν τον εαυτό τους  στη θέση άλλων παιδιών που έγιναν τα ίδια πρωταγωνιστές μιας είδησης. Στη συνέχεια  τα παιδιά μπήκαν στη θέση τους και έγραψαν μικρές αγγελίες ζητώντας ή προσφέροντας βοήθεια σε όσους την έχουν ανάγκη. Στο τέλος, μοιράστηκε ένα έντυπο πολιτισμικής ταυτότητας. Κάθε παιδί συμπλήρωσε ελεύθερα τη δική του πολιτισμική του ταυτότητα, που περιλάμβανε στοιχεία για το ποιος/α είναι, πώς θεωρεί ότι τον/την βλέπουν οι άλλοι, τις επιθυμίες και τις προσδοκίες του, σε τι μοιάζει και σε τι διαφέρει από τους άλλους, όσα θεωρεί θετικά και όσα πιστεύει αρνητικά στοιχεία της ταυτότητας του. Τα παιδιά πήραν μαζί τους, ως ανάμνηση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος, τη συμπληρωμένη από τα ίδια πολιτισμική τους ταυτότητα, στην οποία υπογραμμίζεται ότι:

Η ΤΑΥTOΤΗΤΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΒΑΘΜΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ ΚΟΣΜΟ

                    ΤΜΗΜΑ Ε1΄
 

 ΤΑΞΗ ΣΤ΄
 
 


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ 
ΤΗΝ κα. ΑΒΔΕΛΗ ΦΩΤΕΙΝΗ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ
 ΓΙΑ ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΜΑΘΑΝ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ
ΚΙΤΣΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ