15 Ιουνίου 2019

ΤΟ Δ2΄ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Την Πέμπτη 13/6/2019 το τμήμα Δ2΄παρουσίασε στους συμμαθητές και στις συμμαθήτριές του τρία ομαδικά, παραδοσιακά παιχνίδια που τους τα έμαθε ο δάσκαλός τους κος Χαλιμούρδας Βασίλειος.
Λέγεται πως αν μοιραστείς τη χαρά γίνεται διπλή, ενώ αν μοιραστείς τη λύπη μένει η μισή. Παίζοντας με την παρέα μας ομαδικά παιχνίδια συνεργασίας μοιραζόμαστε την χαρά της νίκης αλλά και την απογοήτευση της ήττας.
 Πείτε «ναι» στα παραδοσιακά παιχνίδια
Τα περισσότερα παιδιά στην εποχή μας προτιμούν να παίζουν με ψηφιακά ή ηλεκτρονικά παιχνίδια, χάνοντας ένα μεγάλο μέρος της... μαγείας του ανέμελου παιχνιδιού στις αλάνες και τα πάρκα.
Ακολουθούν συνοπτικά οι λόγοι για τους οποίους οφείλετε κι εσείς να ενθαρρύνετε τα παιδιά να παίξουν με παραδοσιακά παιχνίδια.
Σβούρες, ανεμόμυλοι, ρόδα αλλά κι ομαδικά παιχνίδια όπως τα μήλα, το κουτσό ή το σχοινάκι βοηθούν τα παιδιά να αλληλεπιδρούν και να «ξεκολλήσουν» από την εικονική πραγματικότητα.
Λέμε ναι στα παραδοσιακά παιχνίδια γιατί:
  1. Ενισχύουν την αλληλεπίδραση
  2. Προσφέρουν ωραίες αναμνήσεις
  3. Έχουν μεγάλη ιστορία κι έχουν περάσει από γενιά σε γενιά
  4. Απαιτούν μεγαλύτερη δραστηριότητα κι είναι καλή ευκαιρία για άσκηση
  5. Είναι φθηνά ή δεν κοστίζουν τίποτα! Για τα μήλα χρειάζεσαι απλά μια μπάλα, για το κουτσό κιμωλία κτλ
  6. Είναι διασκεδαστικά
  7. Το παιδί δεν πλήττει κι αποβάλλει την επιθετικότητά του
  8. Μαθαίνει να φέρεται και να σέβεται. Ένα παιδί που κάνει «ζαβολιές» θα παραγκωνιστεί
  9. Δίνουν μαθήματα συνεργασίας και ομαδικότητας
  10. Είναι πραγματικό κι όχι εικονική πραγματικότητα
Πηγή: womenonly.gr

ΕΜΕΙΣ ΜΑΘΑΜΕ ΠΩΣ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ :


Το τζαμί
    Το «Τζαμί» παίζεται από τέσσερα παιδιά και πάνω. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Για να αρχίσουν το παιχνίδι χρειάζονται έξι κεραμίδια ή πλατιές πέτρες και μια μπάλα. Τα κεραμίδια τα βάζουν το ένα πάνω στο άλλο, ώστε να σχηματιστεί ένας πύργος. Η πρώτη ομάδα στέκεται πίσω από τα κεραμίδια. Η δεύτερη ομάδα πηγαίνει εφτά οχτώ μέτρα μπροστά από τα κεραμίδια. Τα παιδιά της δεύτερης ομάδας προσπαθούν με τη μπάλα να ρίξουν τον πύργο με τα κεραμίδια. Κάθε παιδί έχει μία ευκαιρία.
Αν κάποιο παιδί ρίξει τα κεραμίδια χτυπώντας τα με τη μπάλα, τότε διασκορπίζονται στο γύρω χώρο οι δυο ομάδες. Η μεν πρώτη ομάδα επιδιώκει να «κάψει» τους παίκτες της δεύτερης χτυπώντας τους με τη μπάλα, η δε δεύτερη προσπαθεί να ξαναβάλει τα κεραμίδια στη θέση τους, έτσι ώστε να ξανασχηματιστεί ο πύργος, δηλαδή το «Τζαμί». Εάν προλάβει η δεύτερη ομάδα και φτιάξει το «Τζαμί» πριν καούν όλοι οι παίκτες της, κερδίζει ένα σετ παιχνιδιού.
    Ο παίκτης που θα τοποθετήσει το τελευταίο κεραμίδι του πύργου φωνάζει «Τζαμί» και τελειώνει το σετ. Αν η πρώτη ομάδα κάψει όλους τους παίκτες της δεύτερης πριν προλάβουν να φτιάξουν το «Τζαμί» τότε το παιχνίδι ξαναρχίζει  και  αντιστρέφονται οι ρόλοι. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα κερδίσει τα πιο πολλά σετ.

Ο λύκος και τ’ αρνί

Είναι ένα μικτό, ομαδικό Παιχνίδι που παίζεται και σήμερα.
Τα παιδιά πιάνονται από τα χέρια σε κύκλο και αποφασίζουν με κλήρο ποιο θα κάνει το λύκο και ποιο το αρνί. Ο λύκος θα προσπαθήσει να πιάσει το αρνί, το οποίο τρέχει γύρω-γύρω από τον κύκλο, μπαίνει και βγαίνει από τον κύκλο. Γι’ αυτό τα παιδιά που αποτελούν τον κύκλο έχουν αποστολή προστατεύσουν το αρνί από τον λύκο, χαμηλώνοντας τα χέρια τους κάθε φορά που ο λύκος θα προσπαθήσει να μπει μέσα στον κύκλο.
Ο λύκος με διάφορες προσποιήσεις προσπαθεί να παρασύρει το αρνί τον κύκλο-μαντρί ώστε να βρεθεί χώρος να περάσει μέσα ή έξω από τον κύκλο. Όταν ο λύκος πιάσει το αρνί, τότε το παιχνίδι συνεχίζεται με άλλα παιδιά που θα κάνουν τον λύκο και το αρνί.


ΜΕΛΙΣΣΑ - ΜΕΛΙΣΣΑ 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και, πιασμένα γερά από τα χέρια, στέκονται αντικριστά με μια απόσταση δεκαπέντε είκοσι μέτρων ανάμεσά τους.
Η πρώτη ομάδα φωνάζει: - Μέλισσα, Μέλισσα!
Η δεύτερη απαντά: - Μέλι γλυκύτατο!
Η πρώτη : - Σε ποιόν παραγγείλατε;
Η άλλη ζητάει έναν παίχτη: -Στον Κωστή!
Τότε αυτός ο παίχτης τρέχει καταπάνω τους και πέφτει με δύναμη πάνω
σε όποιο πιάσιμο χεριών του φαίνεται το πιο αδύναμο. Αν καταφέρει να σπάσει το δεσμό των χεριών, παίρνει ένα παιδί από αυτήν την ομάδα και το φέρνει στη δική του. Αντίθετα, αν δεν μπορέσει να σπάσει την ένωση, μένει ο ίδιος με τους άλλους.
Κερδίζει η ομάδα που θα τους πάρει όλους.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΙΧΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ!!!
  Α μπε μπα μπλομ
Α μπε μπα μπλομ του κίθε μπλομ α μπε μπα μπλομ του κίθε μπλομ μπλιμ μπλομ. Πού θα πας εκεί; Στη Βόρεια Αμερική να βρεις και τον ελέφαντα που παίζει μουσική μ’ενα κόκκινο βρακί.
















 



 ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ !!!
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΙΤΣΟΥ