20 Ιανουαρίου 2019

ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Δ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ!

Διαδρομές της γύρης, ταξίδια των σπόρων.
Ο πολλαπλασιασμός των φυτών.

Την Παρασκευή 18/01/2019 τα δύο τμήματα της Δ΄τάξης ενώθηκαν και έκαναν μαζί το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος. 

Συνδιδασκαλία  είναι η διαδικασία της μάθησης από δύο ή περισσότερους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν διαφορετικό τρόπο σκέψης, αλλά αποφασίζουν να μοιραστούν στα ίσα την ευθύνη για τον σχεδιασμό, τη διδασκαλία και την αξιολόγηση σε μια τάξη παιδιών, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα.
ΞΕΚΙΝΑΜΕ !!!
Όλοι ξεφλουδίζουμε ένα φασόλι που έχουμε βάλει δύο μέρες πριν στο νερό. Το ανοίγουμε στη μέση και βλέπουμε το φύτρο.


 Η ιστορία ενός σπόρου.
 
 ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΑΝΘΟΥΣ
 ΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΟΣ 
ΤΟΥ ΛΟΥΛΟΥΔΙΟΥ ΛΙΛΙΟΥΜ
 
 ΣΤΗΜΟΝΑΣ
 ΥΠΕΡΟΣ

Στη συνέχεια είδαμε τους σπόρους του μήλου, του αχλαδιού και του μανταρινιού.


Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε και σχετικά βιντεάκια
ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ (VIDEO)

Δείτε στο παρακάτω βίντεο πώς κολλάει η γύρη πάνω στη μέλισσα.

ΤΕΛΟΣ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ 
ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ ΣΤΗΝ ΤΡΟΦΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ

 Είναι γνωστό ότι οι μέλισσες αποτελούν σημαντικό δείκτη περιβαλλοντικής ισορροπίας, ενώ τα προϊόντα που παράγουν, αξιοποιούνται εδώ και αιώνες στην πρακτική θεραπευτική. Ωστόσο η προστασία, αλλά και η υγεία των μελισσών απασχολεί τελευταία ιδιαίτερα τους επιστήμονες, καθώς αυτά τα πλέον πολύτιμα για τον άνθρωπο έντομα κινδυνεύουν από εξαφάνισηΠως και γιατί διαβάστε παρακάτω.
Ο Αϊνστάιν είχε πει ότι «αν κάποτε οι μέλισσες εκλείψουν, το ανθρώπινο είδος δεν θα αργήσει να τις ακολουθήσει». Στα λόγια αυτά υπάρχει μια βάση αλήθειας, καθώς η συμβολή των μελισσών στο περιβάλλον και στον άνθρωπο δεν περιορίζεται μόνο στα πολύ ωφέλιμα προϊόντα που παράγουν (μέλι, γύρη, βασιλικό πολτό κ.α.) αλλά επεκτείνεται και στην αναπαραγωγική διαδικασία των φυτών (επικονίαση). Με την επικονίαση των φυτών που επιτελούν, λοιπόν, παίζουν έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ισορροπία της βιοποικιλότητας του παγκόσμιου οικοσυστήματος. Αν εκλείψουν οι µέλισσες, θα διαταραχθεί η τροφική αλυσίδα, καθώς το 1/3 των πηγών διατροφής του ανθρώπου εξαρτάται άμεσα από τις δραστηριότητες των µελισσών. Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι μέλισσες αποτελούν το 80% περίπου των επικονιαστικών εντόμων, τότε εύκολα καταλαβαίνει τη σημαντική προσφορά τους στο φυτικό και ζωικό περιβάλλον…
 Ήταν μια ευχάριστη νότα στην καθημερινότητα του προγράμματός μας η συνδιδασκαλία, η οποία κατά τη γνώμη μας βοηθά στη βελτίωση της σχολικής μονάδας, στη συνεργασία και για να γίνει σωστά χρειάζεται  ο επαρκής χρόνος για προετοιμασία,  ο αμοιβαίος σεβασμός,  η εθελοντική συμμετοχή .
Τέλος μαζέψαμε βελανίδια από μια βελανιδιά που βρίσκεται έξω από το Σχολείο μας, με την υπόσχεση και τη χαρά να φτιάξουμε ένα μικρό φυτώριο την Άνοιξη. Δυο μάλιστα βελανίδια τα βρήκαμε με το φύτρο τους !!!

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...
ΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΤΗΣ Δ΄ΤΑΞΗΣ
ΚΙΤΣΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΧΑΛΙΜΟΥΡΔΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ